Результати опитування експортоорієнтованих підприємств області

        З метою дослідження потреб експортерів області, їх поточних проблем,  а також визначення рівня їх зацікавленості в отриманні послуг для розвитку експортної діяльності Івано-Франківською обласною державною (військовою) адміністрацією спільно з ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», Фондом «Промприлад» та ГС «Прикарпатський промисловий кластер»  проведено опитування експортоорієнтованих компаній Івано-Франківщини.

     Захід відбувся у рамках Програми «Розбудова регіональної інфраструктури підтримки експортерів», що реалізується Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес та за підтримки проєкту Міжнародного Торговельного Центру «Підвищення економічної стійкості громад, що постраждали під час війни», який фінансується урядом Японії.

          В опитуванні взяло участь 29 респондентів, з них 38% підприємств, які відносяться за кількістю працівників до середнього (51-250 осіб), 31% – малого (10-50 осіб),  24% – мікро (до 10 осіб) та 7% – великого бізнесу (251-500 осіб). За обсягом річного доходу бізнесу вони належать: 77% до мікро-, 20% – малих та 3% – середніх підприємств. За галузевим розрізом 21% респондентів працюють у галузі агропромислового комплексу та харчової промисловості, 14% – у легкій промисловості, 14% – у сфері будівельних матеріалів, 10% – у машинобудуванні, 7% – у хімічній галузі та 7% – у лісопереробній діяльності.

          За результатами опитування встановлено, що 66% опитаних експортерів області підтвердили про свою діяльність на зовнішніх ринках у 2023 році, 34% – не здійснювали експортно-імпортні операції. До експортерів, в яких частка реалізованих товарів і послуг на зовнішніх ринках переважає реалізацію на внутрішньому ринку, належать 17% компаній області; наближається до однакових обсягів як на зовнішньому, так і внутрішньому ринках (від 31-50%) – 17% компаній; займає до третини реалізованих обсягів – 34% підприємств.

          Більшість респондентів використовують в просуванні своїх товарів і послуг на зовнішні ринки комерційні пропозиції та маркетингові матеріали англійською мовою (55% опитаних підприємств), володіють міжнародними сертифікатами (59%), а також у компаніях працюють фахівці зі знанням іноземних мов (69%). Експортери області здебільшого користуються власними дослідженнями зовнішніх ринків (понад 70%), але 52% опитаних висловили готовність замовляти дослідження на платній основі, а також брати участь в освітніх заходах на платній основі (55%) та  отримувати консультаційну допомогу щодо участі у міжнародних тендерах (62%).

        При виході на зовнішні ринки опитувані компанії зіштовхуються з труднощами, що полягають у складності пошуку партнерів (45% респондентів); нестачею фінансування (31%) та кадрів (31%); недостатньою поінформованістю про зовнішні ринки (28%); відсутністю відповідної сертифікації товарів, що експортуються; складністю з логістикою (21%); нестачею досвіду та знань (21%).

          Детально ознайомитись з результатами опитування можна тут.